Wij doen ons best om deze Webcast Player voor iedereen probleemloos te laten werken. Toch kan het soms voorkomen dat u problemen ondervindt. Deze pagina is er om u te helpen deze problemen op te lossen.
Minimale systeemeisen
en de volgende besturingssystemen:
- Microsoft Windows 2000 en nieuwer
- Mac OS X
- Linux OpenSuse en Ubuntu
"Officieel" betekent dat wij actief ontwikkelen en testen voor deze browsers en besturingssystemen. We testen ook voor de browsers Opera en Chrome, en meestal werkt de Webcast Player er prima mee, maar officiele ondersteuning bieden we er op dit moment niet voor.
Plug-ins
Deze Webcast Player maakt gebruik van plug-ins; programma's die functionaliteit aan uw browser toevoegen:
-
Noodzakelijk voor Internet Explorer: Windows Media Player download
Windows Media Player is een door Microsoft gemaakte media player die ook als plugin functioneert. Hierdoor kunnen wij streaming audio en video in uw browser afspelen.
-
Noodzakelijk voor Firefox, Safari, Chrome and Opera: Silverlight download
Silverlight is een door Microsoft gemaakte plugin die we gebruiken om streaming audio en video in uw browser af te spelen.
-
Noodzakelijk voor Firefox gebruikers onder Linux: Moonlight download
Moonlight is een door Novell gemaakte opensource implementatie van Silverlight.
-
Optioneel voor alle browsers: Flash download
Indien Flash aanwezig is worden Powerpoint slides in het Flash formaat getoond.
Problemen vinden & oplossen
Problemen bij het afspelen van webcasts hangen meestal samen met zaken als virusscanners, firewalls, proxy servers, ontbrekende plugins en problemen met de internet connectie. Onderstaand overzicht kan u assisteren bij het oplossen van het probleem dat u ondervindt.
- Kijkt u met een tablet en heeft u geen videobeeld? Ga naar Instellingen op u tablet (op de iPad gaat u naar Instellingen en dan Safari).
Druk op wis geschiedenis en wis cookies en gegevens. Zet accepteer cookies aan en activeer JavaScript (onder geavanceerd op de iPad).
- Als u de webcast probeert te openen vanuit een bedrijfsnetwerk maakt u de meeste kans op een snelle oplossing door contact op te nemen met de beheerders van uw netwerk.
- Probeer een andere webcast of online video bron af te spelen om uit te sluiten dat er een probleem is met uw connectie of PC instellingen.
- Upgrade waar mogelijk naar de nieuwste versie van uw browser en benodigde plugins.
- Voor Internet Explorer: zet de Windows Media Player plugin aan. Onder Tools => Manage Add-ons kunt u de Windows Media Player "Add-on" aan zetten. Herstart u browser en open de webcast opnieuw.
- Sluit uw browser, schakel uw virusscanner helemaal uit en open de webcast nu opnieuw. Als de webcast nu werkt, vergeet dan niet uw virusscanner na afloop weer aan te zetten.
- Sluit uw browser, schakel uw firewall uit en open de webcast opnieuw. Als de webcast nu werkt, vergeet dan niet uw firewall na afloop weer aan te zetten.